۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۶۶۷۷۱
عالم فلسطینی در گفت‌وگو با رسا:

امام خمینی و مقام معظم رهبری مسأله فلسطین را احیا کرده‌اند | نابودی اسرائیل وعده حتمی الهی است

سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین تاکید کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، مسأله فلسطین احیا کرد.
شیخ محمد صالح الموعد سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان

شیخ محمد الموعد سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با بیان آنکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از مسأله فلسطین دفاع می‌کند، گفت: مسأله فلسطین مسأله امت اسلامی است و جهان اسلام باید با تمام توان در کنار ملت فلسطین ایستاده و از آن دفاع کند. غزه در محاصره است، هجوم به اراضی 48 و آواره کردن مردم و بازداشت‌ و کشتار هزاران نفر تنها بخشی از مشکلات ملت فلسطین است.

شیخ موعد با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس افزود: تصمیم ظالمانه ترامپ برای یهودی سازی قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی پس از عادی سازی روابط کشورهای عربی، توطئه‌ گری‌ها و فشارهای عربی بر مسؤولان و مردم فلسطین صورت گرفت. رهبران فلسطینی تا به الان نمی‌دانند که در عرصه امنیتی و یا ادامه مذاکرات چگونه باید رفتار کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسؤولان فلسطینی باید هرگونه مذاکره با رژیم غاصب صهیونیستی را پایان داده و انتفاضه سوم و مقاومت را در کرانه باختری اعلام کنند. اکنون یک توطئه جهانی برای پایان دادن به مسأله فلسطین شکل گرفته و باید این توطئه را متوقف کنیم. به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از فلسطین حمایت کرده و در این راه نیز بهای فراوانی داده است. در آرمان‌های انقلاب اسلامی، فلسطین سرزمینی مبارک و اشغال شده است که باید به دست امت اسلامی آزاد شود.

عالم اهل سنت لبنان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران می‌داند که اسرائیل به دنبال توطئه علیه امت اسلامی است به ویژه ایران است. اسرائیل جمهوری اسلامی را دشمن اصلی خود دانسته و همواره توطئه علیه ایران را افزایش می‌دهد. جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و امکاناتی که دارد از محور مقاومت، حزب الله لبنان، فلسطین و مسائل اصلی جهان اسلام و مستضفعان عالم حمایت می‌کند.

امام مسأله فلسطین را احیا کرد
سخنگوی شورای علمای فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود با طرح مساله جنبش‌های تکفیری در منطقه اظهار داشت: دشمنان، تکفیری‌ها را با لباس اسلامی و ذیل عنوان‌های قومیتی ـ مذهبی برای ضربه زدن به وحدت امت اسلامی در منطقه مطرح ساخته و امروز برای همگان مشخص شد که تکفیری‌ها ساخته دست آمریکا و اسرائیل بوده و شاهد این کلام آن است که تا به امروز حتی یک گلوله به سوی اسرائیل شلیک نشده و آنان از منافع رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

شیخ موعد با بیان حمایت امام خمینی(ره) از مسأله فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا به امروز مواضع مهم و شفافی را اتخاذ کرده است. امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را ایجاد کردند و این اقدام فلسطین را در سایه ذلّت کشورهای عربی به اولویت اصلی امت اسلامی بدل ساخت. باید هر روز روز فلسطین باشد. روز جهانی قدس برای احیای مسأله فلسطین است. مقام معظم رهبری نیز همواره در سخنان خود فلسطین را قلب تپنده امت اسلامی دانسته و سید حسن نصرالله نیز بارها در سخنان مختلف از فلسطین حمایت کرده است.

وی همچنین به مسأله عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: به حکّام عربی می‌گویم که از جان ما چه می‌خواهید؟ رهایمان کنید ما خود می‌دانیم که چگونه از خود دفاع کنیم. هفتاد سال با ظلم، ستم، شهید، زخمی، تبعید، آوارگی و محاصره زندگی کردیم شما تا به الان کجا بودید؟ شما که از ابتدا فلسطین را تقدیم اسرائیل کرده و اکنون نیز به دنبال توطئه هستید. به چه حقی به دیگران اجازه نمی‌دهید که از مسأله فلسطین حمایت کنند؟

سخنگوی شورای علمای فلسطین ابراز داشت: شما با ایران می‌جنگید تنها به این دلیل که از فلسطین حمایت و جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کرد. ایران اولین کشوری است که پرچم فلسطین را بالای سفارت سابق اسرائیل برافراشت و همواره از فلسطین بدون هیچ چشم داشتی حمایت کرد. با وجود تمام سازش‌ها، عادی سازی روابط، خیانت‌ها و مزدوری اما حمایت ایران، روز جهانی قدس، حزب الله و محور مقاومت فلسطین را مسأله اول جهان اسلام مبدل ساخت.

علما با صدور فتوا خائنان امت اسلامی را رسوا کنند
عالم اهل سنت لبنان با بیان ضرورت احیای روز جهانی قدس خاطر نشان کرد: در جمعه آخر ماه رمضان امت اسلامی باید یکصدا تصمیم‌های آمریکا و حاکمان وابسته منطقه‌ای را محکوم کنند. ایران همواره به دنبال پایان دادن به موجودیت رژیم جعلی اسرائیل است اما کشورهای عربی با حمایت خود عمر این رژیم منفور را طولانی می‌کنند. پایان عمر رژیم صهیونیستی پایان عمر کشورهای مزدور منطقه است. کشورهای عربی ملت فلسطین را تحریم شدید اقتصادی کرده و هیچ فلسطینی حق مهاجرت به کشورهای همسایه را ندارد اما اعلام می‌کنم که ملت فلسطین و مردم غزه با راهپیمایی بازگشت نشان دادند که تا آزادی کامل فلسطین دست از مبارزه برنخواهند داشت.

وی افزود: مسؤولان فلسطینی به ویژه محمود عباس برای تقویت وحدت ملی و اعلام انتفاضه سوم در کرانه باختری به پا خیزند زیرا کرانه باختری از فلسطین جدا و تحت نظر حکومت نیست و باید همانند غزه آزاد شود. با آنکه دشمنان برای فراموشی فلسطین تلاش می‌کنند اما راهپیمایی بازگشت و فریاد آزادی‌خواهی، نسل چهارم و پنجم را با آرمان‌های فلسطین آشنا ساخت و باید جانفشانی‌ها ادامه یافته و دامنه آن تا کرانه باختری نیز کشیده شود.

شیخ موعد با اشاره به طرح سازش قرن ادامه داد: وعده الهی است که قدس آزاد خواهد شد و اقدام ترامپ یا طرح‌‌های سازش و مذاکرات نیز راه به جایی نخواهند برد. متاسفانه موضع گیری اتحادیه عرب نیز در صدور بیانیه و شعارها خلاصه شده است. حکام عربی با دستان خود قدس را پایتخت اسرائیل قرار دادند اما بدانند که «آسیاب به نوبت» فلسطین را معامله کردید؟ به زودی نوبت به شما می‌رسد و در زباله دان‌های تاریخ از شما سراغی خواهند گرفت. پیروزی از آن ملت فلسطین و محور مقاومت است.

رییس شورای علمای فلسطین در پایان با بیان وظیفه نخبگان دینی و علمای امت اسلامی در قبال فلسطین تصریح کرد: علما باید با صدور فتوایی خائنان و مزدوران امت اسلامی را رسوا کنند. باید فتوا اینگونه باشد «هر فردی که با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته، به عادی سازی روابط روی آورد و یا مقدسات امت اسلامی را به حراج بگذارد، مزدور و به خدا، رسولش، مومنین، قرآن و شرافت مردان امت اسلامی خیانت کرده است.» به تمام مزدوران و خائنان اعلام می‌کنیم که فلسطین همیشه باقی می‌ماند و به فرموده امام خمینی(ره) اسرائیل غده سرطانی است که وارد جسم امت اسلامی شده و باید نابود شود و ان شاء الله به زودی شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود./981/ب913/ر

ارسال نظرات